Helgen som kommer

Lördag och söndagen bjuder upp till Distriktsdomarutbildning i fotboll, som jag kommer gå i Eskilstuna.  Det är en fortutbildning vilket innebär att man inte fördjupar sig lika mycket som vid en nybörjarkurs.  Kursen innehåller bland annat ett regelprov samt löptest. Är nog mest regelprovet jag oroar mig för... Iallafall så ser jag fram emot helgen då jag älskar att döma fotboll, det är en grej som jag verkligen uppskattar och alltid kan vara glad och stolt över !
Kuriosa :
Jag började döma fotboll för två år sen , då gick jag en sjumanna kurs men första matchen var en niomanna med offside som jag inte hade lärt mig, tror ja dömde mer 9 manna och 11 manna än sjumanna. Jag skapade ett kontaktnät som rekommenderade mig att gå distriksdomarutbildningen. Vilket jag gjorde förra året (2011) i februari. Den kursen förändrade min syn på fotboll,från att bara tänka på pengarna till att verkligen vilja döma och uppskatta spelet och allting runt omkring. Jag fick snabbt chansen att testa på mina kunskaper som Ad (linjeman) . Min andra match som assisterande var i Div 4 herrar, vilket är det högsta du kan döma med den utbildningen. Jag kände själv att det var alldeles för svårt så jag fortsatte med att gå på linjen i P15/16 regional. Där hittade jag tekniken och speluppfattningen. Debuten som Ad i Div 5 Herrar gjordes innan sommaruppehållet. En serie som jag anser själv att jag klarar av och som det ser ut så kommer jag även gå på linjen i den serien nästa år ! Som HD( huvuddomare) så vart det mycket ungdomsmatcher, bara ungdomsmatcher förutom några uppdrag i Div4/5 Dam , vilket jag dömde kanske 5 styckna innan sommaruppehållet . Under uppehållet drog jag iväg till Örebro cupen och dömde ungefär 22 matcher på 4 dagar, TUFFT ! När hösten kom så fick jag chansen att testa som HD i regional P15 med linjemän, Fick två matcher där och jag kan själv konstatera att jag är nöjd med dom insatserna ! Dömde avslutningsvis Peab cupen på rosvalla fyra helger i rad och sen var utesäsongen slut !
Min nuvarande domarklassificering är AD i Div 5 Herrar och HD i Regional P15

Kommentarer
Matilda

Vad händer ikväll? :D



Blogg: http://matildaniclasson.devote.se/
2012-01-13 @ 20:51:32
Malin

Snygg blogg,

Var gärna med i Veckans Blogg :)



Blogg: http://blogworld.blogg.se/
2012-01-14 @ 17:27:18




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback

RSS 2.0