Fråga på bloggen !

Fick den här frågan ifrån Sanniz :
vad använder du dig av för kamera? :D
kan du rekommendera någon bra systemkamera som inte är fööör dyr? ;)
Svaret är väl att det egentligen inte finns någon bra systemkamera som är billig... Alltså beror helt på vad du ska ta för bilder, och hur mycket pengar man vill lägga ! 
Jag själv använder mig av Nikon D5100 med ett Nikkor 18-105 objektiv , den kameran är skitbra för den passar till all typer av fotografering, stort plus är att det går att filma i full HD med den och att du har lätta menyer så allting går snabbt när du väl är uppe i fotandet . Till detta har ja nyss inföskaffat mig en Nikon SB-700 Blixt som komplement, inte hunnit utforskat den så mycket men kan redan säga att den kommer användas väl !
Kamerahuset utan objektiv kostar  5360 kr (köpte ett paket med hus och objektiv för 7500kr )
Objektivet kostar 2100 kr
Blixten kostade 2400 kr
Hoppas svaret hjälpte dig lite på traven ,sen önskar jag dig lycka dig !


Kommentarer
SANNIZ

åh tack! hjälpte verkligen :D



Blogg: http://sannuss.blogg.se/
2012-01-08 @ 13:38:59




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback

RSS 2.0